Lessen

Op deze pagina kan je een overzicht vinden van de lessen die bij ons gegeven worden.

Basicles

In deze les wordt de basis gelegd voor de verschillende disciplines: step, aerobics en figuurtraining. Dit is een ideaal programma voor mensen met weinig sportervaring of voor diegenen die na een periode van inactiviteit terug willen starten. De basicles wordt (afhankelijk van de aanwezigen) meestal opgesplitst in een groep beginners en meer gevorderden. Beiden doen dezelfde oefeningen, maar voor de gevorderden is de oefening wat moeilijker. Je kunt zelf kiezen hoe lastig je het maakt.

Donderdag 21u – 22u

Bootcamp

Heb je nood aan een complete training zonder moeilijke choreografieën, waarin gewerkt wordt aan je kracht, lenigheid, uithouding, snelheid en coördinatie in verschillende werkvormen (circuit, estafette, parcours, …) op stimulerende beats? Probeer dan eens BOOTCAMP, een uitdagende conditietraining in groep! Enthousiast gegeven door Hilde, die ervoor zorgt dat je dat beetje extra kan en deugd hebt van het afzien. Voor mannen, vrouwen, koppels, vriend(inn)en, … en outdoor als het weer dat toelaat!

Woensdag 19u – 20u 

Figuurtraining

Na een algemene warming-up volgen een reeks spierverstevigende oefeningen, waarbij systematisch elke spiergroep wordt getraind. Het programma bevat een mix van verschillende spierverstevigende methoden, zodat de spieren steeds op een andere wijze worden getraind. Je oefent niet alleen met de klassieke handhaltertjes, we hebben veel materiaal in huis: tubes, dynabands, aerosteps, bodybars, X-CO trainers, fitball, … De spieren worden strakker en dit resulteert in een merkbare figuurverbetering!

Maandag 10u – 11u 
Maandag 20u – 21u
Woensdag 20u – 21u
Donderdag 20u – 21u

HIIT CORE

High intensity interval training (HIIT) verbetert je conditie d.m.v. basic spring- en loopoefeningen aan een hoge intensiteit of tempo, met korte rustpauzes.
Core training (CORE) verbetert je rompstabiliteit en -kracht d.m.v. buikspieroefeningen, planking en balanstraining.
De ideale workout voor mannen en vrouwen van alle leeftijden, want iedereen werkt op zijn eigen tempo!

HIIT CORE video op een andere locatie met Marlies

Power Hour

Heb je nood aan een complete training zonder moeilijke choreografieën, waarin gewerkt wordt aan kracht en stabiliteit, mobiliteit, uithouding, snelheid en coördinatie? Wil je variatie in je training en je grenzen verleggen op stimulerende beats? Probeer dan POWER HOUR, plezante conditietrainingen in groep! Voor mannen, vrouwen, koppels, clubsporters tijdens de zomerstop, vrienden en vriendinnen, … én outdoor als het weer dat toelaat!

Elke dinsdag en woensdag om 19 uur. VANAF 21 EN 22 MAART!

Retro step

RETRO STEP, de échte steples uit de jaren ’90! Verstevig je dijen en billen én verbeter je uithoudingsvermogen tijdens een uitdagende stepchoreografie. Heb je wat gevoel voor ritme en vooral véél zin om erin te vliegen? Dan is RETRO STEP iets voor jou. Een fijne les choreo voor alle leeftijden, opgedeeld in 2 groepen.

Elke maandagavond tussen 21 en 22 uur. VANAF 20 MAART!

Zumb’aerobics

Deze les is een intervaltraining waarbij je op snelle en tragere ritmes je lichaam verstevigt en je conditie verbetert. Voeg hierbij wat latijnse invloeden en je hebt een Zumb’aerobics les! Hou je van dansen en swingende heupbewegingen? Join this work-out! Voor alle niveau’s.

Dinsdag 20u – 21u